دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید داکت اسپلیت – کدام یک را بخریم؟

قبل از خرید داکت اسپلیت، اجازه دهید ابتدا به اصول اولیه بازگردیم و نگاهی به نحوه خنک کردن خانه‌های ما و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم داکت اسپلیت باشیم.عملکرد اصلی سیستم تهویه مطبوع مکش هوای گرم از اتاقی است که در آن قرار دارد، گرما و رطوبت را از آن جذب می کند، سپس هوا را به بیرون دفع می کند تا هوای که به اتاق پمپ می شود خنک تر و راحت تر شود. .

برای خنک کردن هوا، گرما از طریق مایعی به نام مبرد که در داخل کویل ها قرار دارد به واحد بیرونی منتقل می شود. مانند آب تبخیر شده در خورشید، این مبرد قادر است از مایع به گاز تبدیل شود و گرمای خانه شما را جذب کرده و به بیرون منتقل کند.

همانطور که مبرد گرما را به بیرون منتقل می کند، تهویه هوا هوای تازه خنک شده را از طریق یک فن به داخل اتاق باز می گرداند.

هنگامی که گاز مبرد داغ به واحد بیرونی رسید، هوای بیرون گرمای خود را حذف می‌کند و کمپرسور آن را به حالت مایع برمی‌گرداند تا این فرآیند دوباره تکرار شود.

چه نوع تهویه مطبوع موجود است؟

اکنون که درک بهتری از نحوه عملکرد داکت اسپلیت دارید، وقت آن است که بفهمید کدام نوع را بخرید و به چه ویژگی هایی باید توجه کنید.

انواع مختلفی از تهویه مطبوع وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برخی از گزینه ها دائمی تر از بقیه هستند (به ویژه انواع کانالی که به زودی بررسی خواهیم کرد). به یاد داشته باشید که مهم نیست که چه نوع داکت اسپلیت را انتخاب می کنید، همه آنها برای نصب یونیت های داخلی و خارجی به متخصص نیاز دارند.

در اینجا خلاصه ای از انواع مختلف برای کمک به شما آورده شده است.

سیستم تقسیم تک
سیستم تقسیم منفرد به این واقعیت اشاره دارد که به یک واحد داخلی و یک واحد خارجی نیاز دارد. این شاید محبوب ترین راه حل برای انتخاب سیستم تهویه مطبوع برای خانه باشد، زیرا نصب آن آسان است (برخی لوله کشی لازم است) و این واقعیت که نیازی به کانال کشی نیست. این دو واحد از طریق سیم کشی و لوله کشی بدون مزاحمت به هم متصل می شوند و واحد بیرونی بسته به نوع خانه و راحتی مالک، به دیوار بیرونی، سطح زمین یا حتی پشت بام ثابت می شود.

یونیت داخلی دیواری شیک و باریک است و به گونه ای طراحی شده است که کنترل آب و هوا را در یک اتاق در خانه شما فراهم می کند، که برای کسانی که به دنبال راحتی بیشتر به اتاق های پر استفاده هستند عالی است. در داخل، فیلتر به سالم نگه داشتن فضای داخلی و اجزای تهویه مطبوع کمک می کند و بسته به فیلتری که نصب کرده اید، می تواند کیفیت هوای داخل خانه شما را بهبود بخشد. این نوع از تهویه مطبوع دارای لوورهایی هستند (اجزای ساده در جلوی دستگاه که هوا از آن عبور می‌کند) که می‌توانند در یک موقعیت ثابت برای رساندن هوا به یک منطقه خاص از اتاق قرار گیرند یا با عملکرد چرخش برای توزیع کار کنند. هوا به طور یکنواخت داکت اسپلیت بهترین گزینه برای صاحبان خانه است که به دنبال تنظیم فضایی است که به راحتی نصب اهمیت می دهد و واحدی را می خواهند که به راحتی با طراحی و دکوراسیون اتاق ادغام شود.

سیستم مولتی اسپلیت
سیستم تهویه مطبوع چند منطقه ای نیز نامیده می شود، سیستم چند اسپلیت سیستمی است که در آن یک واحد خارجی به دو یا چند واحد داخلی متصل می شود. این نوع سیستم داکت اسپلیت برای خانوارهایی ایده آل است که معمولاً بیش از یک اتاق در هر زمان معین اشغال می کنند و نیاز به کنترل مستقل آب و هوا دارند. تصور کنید گروهی از مردم در سالن هستند و شخصی در دفتر خانه کار می کند، آنها به دماها و نیازهای جریان هوای متفاوتی نیاز دارند.

با استفاده از سیستم چند اسپلیت، خانه هایی با فضای بیرونی کم می توانند چندین واحد را تنها با یک واحد بیرونی نصب کنند. این نوع سیستم تهویه مطبوع نیز برای افرادی که در ساختمان هایی زندگی می کنند که سیستم های کانالی مناسب نیستند اما نیاز به خنک کننده چند اتاقه است، انتخاب مناسبی است.

مانند یک سیستم تک اسپلیت، نه تنها انعطاف پذیری بیشتری در نصب و راه های ادغام واحدها در فضاهای داخلی شما وجود دارد، بلکه به دلیل اینکه تنها به یک واحد بیرونی نیاز دارد، آن را برای خانه ها و آپارتمان ها مناسب می کند.

نوع کاست
این نوع واحدهای سقفی را از ساختمان‌های اداری و فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌شناسید، اما اجازه ندهید که شما را گمراه کند. انواع کاست یک راه حل عالی برای محیط های مسکونی است که فضاهای بزرگتری برای خنک کردن دارند. آشپزخانه های با پلان باز، اتاق های بازی و دیگر فضاهایی که برای تعداد زیادی از ساکنین ساخته شده اند. به جای نصب بر روی دیوار، مانند سیستم اسپلیت، اسپلیت های کاست از نوع در سقف قرار می‌گیرند که فقط دریچه‌های آن قابل مشاهده است. با این حال، مانند سیستم اسپلیت هایسنس، سیستم های تهویه مطبوع کاست از طریق لوله کشی باریک به یک واحد خارجی متصل می شوند و نیازی به کانال کشی ندارند.

یونیت داخلی دارای یک فن قدرتمند و حداکثر چهار خروجی است تا هوا را بتوان در صورت نیاز برای حداکثر راحتی توزیع کرد. همچنین، ورودی مرکزی برای کاهش تاثیر بصری لوور شده است. علاوه بر این، این است که به لطف موقعیت کاست، خنک‌سازی سریع‌تر از انواع دیگر انجام می‌شود.

البته، همه خانوارها فضای سقف لازم برای نصب یک سیستم نوار کاست را ندارند، اما آنهایی که دارند از طرحی بهره می برند که فضای کمی مصرف می کند، تأثیر بصری کمی بر محیط اطراف خود دارد و هوا را به طور یکنواخت پخش می کند.

تهویه مطبوع کانالی
تهویه مطبوع کانالی ایده آل است اگر خانه شما قبلاً کانال هایی نصب کرده است، ساختمان های جدید یا برای صاحبان خانه هایی که می خواهند آب و هوای کل خانه و مناطق بزرگ را کنترل کنند. با این حال، از آنجایی که این نوع سیستم تهویه مطبوع به کانال هایی نیاز دارد که از سقف و دیوارهای داخلی ساختمان عبور می کنند، راه حل مناسبی برای همه خانه ها، مانند آپارتمان های کوچک، ساختمان های ثبت شده یا برای کسانی که بودجه کمتری دارند، نیست.

با سیستم تهویه مطبوع کانالی، یونیت خارجی به یک یونیت داخلی که خارج از دید قرار دارد متصل می شود، بر خلاف انواع دیگر سیستم های تهویه مطبوع که یونیت داخلی برای آنها قابل مشاهده است. این به طور مستقیم به کانال متصل است و یک فن داخلی هوا را از طریق شبکه کانال ها به هر اتاق خانه شما می دمد.

یکی از مزایای اصلی داشتن تهویه مطبوع کانالی این است که کاملاً با طراحی داخلی اتاقی که در آن نصب شده است ترکیب می شود. مزیت دیگر این است که می توانید کل خانه را مطبوع کنید یا اتاق های خاصی را انتخاب کنید و سفارشی سازی خود را آسان تر می کند. راحتی خانه

کنسول روی زمین
اگر دیوارهای شما فضای محدودی دارند یا به اندازه کافی قوی نیستند که از یک واحد تهویه مطبوع استاندارد پشتیبانی کنند، یک کنسول روی زمین ممکن است پاسخگو باشد. کنسول‌ها که به یک واحد بیرونی متصل هستند، برای خنک کردن و گرم کردن هوای اتاق عالی هستند و مانند واحدهای دیواری، کنسول‌ها از لوورهای قابل تنظیم برای هدایت جریان هوا در اطراف اتاق در صورت لزوم استفاده می‌کنند.

آنها دارای قدرت خنک کنندگی قوی هستند که تقریباً بلافاصله احساس می شود و با فناوری صرفه جویی در انرژی بسته بندی شده اند تا اطمینان حاصل شود که آب و هوای داخلی شما به طور مؤثری به دست می آید. بیشتر کنسول‌ها را می‌توان برای گرم کردن اتاق‌ها در زمانی که بیرون سردتر است، استفاده کرد که جایگزینی برای سیستم‌های گرمایش سنتی است.

اگر فضای دیوار یا تکیه گاه محدودی دارید و اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب و هوای آن شدید نیست، این نوع داکت اسپلیت را در نظر بگیرید.

ویژگی های داکت اسپلیت که باید به آن توجه کنید:

با کنار گذاشتن نوع و اندازه، تهویه مطبوع دارای ویژگی ها و فناوری هایی است که دارای مزایای طراحی شده برای بهبود راحتی، تجربه و کارایی است.

حالت ها – مطمئن شوید که آیا سیستم تهویه مطبوع که قصد خرید آن را دارید، حالت هایی دارد که بیشترین سود را برای شما دارد یا خیر. به عنوان مثال، بین نوع فقط سرمایش یا نوع سرمایش و گرمایش انتخاب کنید. یا به رطوبت زدایی یا آنهایی که حالت فن را برای تهویه بهتر ارائه می دهند علاقه دارید؟

اینها مواردی هستند که باید در نظر بگیرید که کدام واحد برای شما مناسب است. همچنین، برخی حالت‌های خواب خاصی دارند که به آرامی دما را در هر ساعت افزایش می‌دهد تا کارایی استفاده در شب را بهینه کند.

کنترل از راه دور – یک لوکس ساده که به شما امکان می دهد تهویه مطبوع خود را از هر نقطه ای از اتاق کار کنید، بنابراین زمانی که می خواهید تنظیمات را تغییر دهید نیازی به حرکت ندارید.

سازگاری با اینترنت اشیا – تلفن خود را به یک کنترل از راه دور هوشمند تبدیل کنید و هشدارها و اطلاعات مربوط به تهویه مطبوع خود را از جمله نمودارهای انرژی و گزینه های برنامه نویسی دریافت کنید. برنامه airCloud Home ما که برای سیستم های تهویه مطبوع خنک کننده و گرمایش هیتاچی طراحی شده است، به کاربران کنترل کاملی بر آب و هوای خود، حتی زمانی که در حال حرکت هستند، می دهد.

فیلترهای هوا – دستگاه های تهویه مطبوع که می توانند به کیفیت هوای داخل خانه کمک کنند محبوبیت بیشتری پیدا می کنند و راحتی و سلامتی را بهبود می بخشند. بنابراین، به دنبال مدل هایی باشید که در جذب گرد و غبار و سایر آلاینده های بالقوه مضر متخصص هستند یا به خرید و استفاده از فیلترهای تخصصی که می توانند برای افزایش کارایی نصب شوند، نگاه کنید.

بهره وری انرژی – فراتر از حالت ها و عملکردهای کم مصرف، با پیشرفت فناوری، فناوری کنترل آب و هوا نیز افزایش می یابد که بدون اغراق در هزینه ها شما را خنک نگه می دارد. به EER (رده‌بندی بازده انرژی) محصول توجه کنید، که نشان‌دهنده میزان کارآمدی یک مدل در مصرف انرژی است. به عبارت ساده، هرچه رتبه EER بالاتر باشد برای کیف پول شما بهتر است.

سهولت در تعمیر و نگهداری – در حالی که برخی از مشاغل بهتر است به متخصصان واگذار شود، چند کار تعمیر و نگهداری ضروری وجود دارد که صاحبان خانه می توانند برای بهینه سازی عملکرد داکت اسپلیت خود انجام دهند. اینها شامل شستن فیلتر، حذف گرد و غبار، و بررسی کپک و سایر رسوبات است، بنابراین به دنبال مدل هایی باشید که مراقبت از آن را آسان تر می کند یا واحدهایی که دارای گزینه های خود تمیز شونده هستند. ارزش این را دارد که بررسی کنید شرکتی که از آن خرید می‌کنید خدمات تعمیر و نگهداری دوستانه و مؤثری ارائه می‌دهد که در صورت بروز مشکلات راهنمایی و اطلاعات ارائه می‌دهد.

اکنون که ایده بهتری در مورد آنچه باید در هنگام خرید داکت اسپلیت در نظر داشته باشید دارید، وقت آن است که بررسی کنید.

مشاهده ادامه مقاله و قیمت در لینک روبرو : داکت اسپلیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *